Ajuntament

Tràmit amb certificat Certificats urbanístics

Whatsapp Correu

Aquest tràmit us permet obtenir el certificat urbanístic que s'adequi a les vostres necessitats. Caldrà que a la sol·licitud indiqueu el tipus de certificat.

Tipus de certificats:

Certificat urbanístic: acredita les determinacions urbanístiques (règim i qualificació del sòl, condicions d'edificació, ordenació i usos urbanístics admesos) d’una finca concreta d’acord amb el planejament aplicable.

Certificat d'aprofitament urbanístic: acredita les determinacions urbanístiques d’una finca concreta d’acord amb el planejament aplicable, així com el seu aprofitament (aprofitament de la finca, usos urbanístics admesos, càrregues, serveis a peu de parcel·la)

Certificat d'existència d'edificacions i d'inexistència d'expedients disciplinaris: acredita l’antiguitat, l’ús i superfícies d’acord amb les dades disponibles en els arxius municipals, si la finca edificada ho va ser d’acord a una llicència atorgada i si existeix cap expedient obert de legalitat urbanística.

Certificat d'inexistència d'expedients de disciplina urbanística: Acredita si existeix cap expedient obert de legalitat urbanística.

Tramitació

Qui el pot demanar?

La persona interessada o mitjançant persona que actuï en representació.

Per actuar en representació d'una persona física o jurídica caldrà que acrediteu la representació per a qualsevol mitjà vàlid en dret. Podeu consultar el tràmit representació a tercers.

Com es pot demanar?

  • PRESENCIALMENT, preferentment sol·licitant cita prèvia a l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
  • TELEMÀTICAMENT, si fas clic al botó de "Tramitar amb certificat"
  • ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Aquest apartat d'ajuda pot resultar-te d'interès si tens dubtes en tramitació electrònica.

Quan es pot demanar?

Durant tot l'any.

Cost?

S’aplicarà la taxa estipulada per l'emissió del certificat sol·licitat, d'acord amb l'establert a l'art. 6, epígraf 4 de l'ordenança fiscal número 11 Taxa per expedició de documents administratius.

  • Certificat urbanístic,taxa per import de 63,60€.
  • Certificat d'aprofitament urbanístic, taxa per import de 95,45€.
  • Certificat d'existència d'edificacions i d'inexistència d'expedients disciplinaris, taxa per import de 381,90€.
  • Certificat d'inexistència d'expedients de disciplina urbanística, taxa per import de 63,60€.

Mitjants de pagament

Podeu efectuar el pagament de la taxa per qualsevol dels següents mitjans:

• Per transferència bancària al compte de l'Ajuntament ES64 2100 8005 3102 0005 5528, indicant al concepte el codi TR033 seguit del DNI amb lletra de la persona sol·licitant .

• Mitjançant targeta de crèdit a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, només en tràmits presencials.

Recorda que has d'acreditar el pagament de la taxa quan presentis la sol·licitud, que no es tramitarà sense que rebem el comprovant conforme s'ha efectuat.

Servei

Urbanisme

Termini màxim per resoldre i notificar

El termini d’emissió és d’un mes, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud; termini que restarà suspès si es demana una esmena o millora de la documentació d’acord amb el que preveu la normativa que regula el procediment administratiu comú.

 

Documentació que cal aportar

Certificat urbanístic: comprovant de pagament de la taxa.

Certificat d'aprofitament urbanístic: comprovant de pagament de la taxa.

Certificat d'existència d'edificacions i d'inexistència d'expedients disciplinaris: 

  • Memòria descriptiva de l’estat actual de l’edificació que inclou: descripció gràfica, fotografies, i detall de les superfícies construïdes, ocupades i útils, signat per un tècnic competent.
  • Certificat de solidesa, signat per un tècnic competent.
  • Certificat d’antiguitat, signat per un tècnic competent.
  • A efectes d’inscripció, la proforma de l’escriptura i els vèrtex geodèsics.
  • Comprovant de pagament de la taxa.

Certificat d'inexistència d'expedients de disciplina urbanística: comprovant de pagament de la taxa.

 

Normativa

  • Revisió de Pla general d’ordenació de Viladecavalls (RPGO), aprovada definitivament per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona (CTUB) l’11 de desembre de 2002, publicada al DOGC del 3 de març de 2003.
  • Ordenança reguladora de la intervenció municipal en les actuacions d'ús del sòl.
  • Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
  • Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.
  • DECRET 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.
  • DECRET 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS).
  • Ordenança fiscal número 11 Taxa per expedició de documents administratius.
  • Normativa genèrica relacionada amb la tramitació.

Més informació

El certificat té una vigència de sis mesos, a comptar des de la notificació a les persones interessades.

Ajuntament de Viladecavalls
C/ Antoni Soler i Hospital, 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Podem ajudar-te?
Tancar
Baner Flotant Quadrat Telf Email
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic